Horari8:30 - 14:00 h · 16:00 - 18:00 h Telèfon93 713 64 60DireccióCarrer Adriana, 16 · 08206 Sabadell Facebook InstagramTwitterYoutube

ALTRES ACTIVITATS

BIBLIOTECA CONCURSOS ACTIVITATS SORTIDES XERRADES FI DE CURS

 


Les activitats complementàries són enteses per tota la nostra comunitat escolar com un factor importantíssim en el desenvolupament del procés d'aprenentatge i la formació integral dels alumnes del centre.  És per això que a l'inici de curs es programen la gran majoria d'aquestes activitats per tal que es trobin vinculades al currículum de l'alumnat.

En el marc d'aquesta consideració d'activitats complementàries, s'organitzen sortides, visites culturals i algunes propostes de caire més lúdic, on es cerca una millor cohesió dels grups i l'aprofundiment de les relacions humanes.

 

BIBLIOTECA

La biblioteca escolar és un espai educatiu i un centre de recursos que conté documents en tota mena de suport per a l’aprenentatge

És un servei per al desenvolupament del currículum i del Projecte Educatiu de Centre, adreçat al professorat, a l’alumnat i a tota la comunitat educativa. La seva missió és facilitar l’accés i difondre els recursos d’informació, afavorint els processos de creació del coneixement.

La biblioteca escolar ofereix un servei de suport al currículum i al Projecte Educatiu de Centre mitjançant les funcions següents:

· Organitzar i gestionar la informació i el fons documental

· Impulsar la lectura i donar suport al desenvolupament de la competència lectora

· Facilitar l’adquisició de les competències en l’ús de la informació

· Proveir de serveis i recursos per a l'aprenentatge

· Donar suport a la creació i al manteniment de les biblioteques d'aula

· Col·laborar amb l’entorn

La biblioteca disposa d'un bloc per fomentar l'hàbit lector dels nostres alumnes: https://blocs.xtec.cat/bibliotecasantaclara/

 

 

CONCURSOS

Premis Atrapallibres i Protagonista Jove

Els Premis Atrapallibres i Protagonista Jove, convocats pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (Ibbycat), són una activitat de foment de la lectura que convida els infants i joves d’entre 9 i 16 anys a esdevenir jurat d’uns premis literaris.

Amb l'objectiu de promoure la lectura, en llengua catalana, actual i de qualitat, d'oferir-los una experiència lectora motivadora, de donar-los valor i veu a la seva opinió i de contribuir a la seva formació literària a partir d’una lectura analítica, crítica i reflexiva, els alumnes, de manera voluntària, tenen els dos trimestres per llegir les tres obres finalistes de la seva categoria i propostes per discutir-les amb el grup de companys i companyes amb els quals s'hagin apuntat. Al llarg d’aquest període podran també participar en accions de dinamització dels premis ideades per l’espai o centre des del qual participen o per la mateixa organització dels premis. Un cop llegides les lectures i finalitzades les discussions, cap el mes de maig, cada participant donarà una puntuació a cadascuna de les tres obres finalistes.

 

Certamen de Lectura en Veu Alta

La Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya tenen un acord de col·laboració per a la coorganització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta, centrat en la promoció de la lectura i el foment de la llengua i la cultura catalanes.

Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris (3r i 4t ESO). Per arribar a les semifinals els alumnes hauran de llegir un fragment del llibre proposat en cada categoria. En el cas que un alumne/a arribi a la final territorial haurà de llegir un llibre de lliure elecció, sota la supervisió del professorat responsable de l’activitat. Pot ser qualsevol llibre (poesia o prosa). A final de curs es celebra la Festa de la Lectura on els alumnes participants al certamen són convidats a l’acte de lliurament de premis als guanyadors i guanyadores territorials i una mostra de lectura (no competitiva).

 

Concurs de dibuix EDUCASSA

El programa educatiu d’Aigües Sabadelll’EDUCASSA, convoca cada any una nova edició del seu tradicional Concurs de Dibuix.

El Concurs de Dibuix posa el punt i final a l’activitat ‘El recorregut de l’aigua: des del lavabo fins al riu’ que CASSA ofereix als i les estudiants d’entre 10 i 14 anys. Tots els tallers busquen la participació activa de la canalla mitjançant jocs de rol o experiments que simulen el procés de depuració de l’aigua a petita escala, entre d’altres. El programa clou, com sempre, amb el tradicional Concurs de Dibuix CASSA, que premia els millors dibuixos sobre l’aigua dels participants a la darrera activitat del programa. El principal objectiu del programa EDUCASSA és conscienciar els joves sobre la crisi climàtica que està tensionant, més que mai, la situació a tot el Planeta i, en concret, al nostre país, i per això és essencial sensibilitzar-los per comprometre’ls a consumir l’aigua de forma racional. Aquest és el principal objectiu.

 

Concurs APILO XII

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Acció Rural, a través de l’Agència de Residus de Catalunya i les entitats gestores dels Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP) de piles i acumuladors, organitzen el concurs de recollida de piles “Les Piles, a l’Apilo de l’Escola”, per tal de fomentar el coneixement i la recollida selectiva de piles i acumuladors portàtils entre l’alumnat i les seves famílies.

L'escola rep un contenidor Apilo de recollida selectiva amb l’objectiu de recollir en el contenidor Apilo la màxima quantitat de qualsevol tipus de pila, pila botó, acumulador o bateria que estigui precintada procedents de les famílies dels alumnes durant el curs escolar. Amb la participació en aquest concurs es promouen la protecció del medi ambient i la cultura del reciclatge d'aquests elements que quan estan esgotats, poden alliberar substàncies químiques i materials que poden fer malbé el nostre entorn.

 

 

ACTIVITATS

Oferim als nostres alumnes moltes altres activitats que complementen la seva formació acadèmica i personal

Octubre

Per Tots Sants, celebrem la Castanyada, Halloween i Los Muertitos a la nostra manera. Tot i que són festivitats que, amb panellets i moniatos, carbasses i disfresses o calaveres decorades, serveixen per commemorar el dia dels difunts en diferents indrets del planeta, nosaltres fem una degustació de pastissos terrorífics que els alumnes preparen a casa!

   

Novembre / Febrer

En el marc de la Setmana de la Ciència o coincidint amb el Dia de les Dones en la Ciència, proposem als alumnes la participació en diferents activitats científiques organitzades pels professors de ciències: pràctiques de laboratori de física, química i biologia, reptes científics, projecció de pel·lícules de ciència, etc.

   

Novembre

El dia de Santa Cecília, la patrona dels músics, es celebra el Dia Internacional de la Música. A l'escola els alumnes de 1r i 2n d'ESO, coordinats per la professora de música, preparen activitats pels alumnes de primària: instruments i sentiments, construcció d'instruments musicals, carnaval dels animals, etc.

   

Desembre

Per tancar el primer trimestre organitzem una Jornada Esportiva a les instal·lacions del Club i amb la col·laboració de l'AMPA que ens prepara un deliciós esmorzar de xocolata amb xurros! Durant tota la jornada, els alumnes de cicles formatius, dinamitzen els equips formats per alumnes de tots els cursos proposant-los activitats esportives, de cohesió i de treball en grup.

   

Febrer

Estar a l'Escola va fer que pogués gaudir d'una de les meves passions, el waterpolo, alhora que podia combinar-ho amb els estudis. Em va obrir portes per a seguir millorant i gaudir d'un ambient constructiu amb companys/es esportistes.

   

Març

La Diada de Sant Patrici (Sant Patrick's Day) és la festa patronal d'Irlanda i a l'escola aprofitem per donar a conèixer algunes de les tradicions dels irlandesos durant aquest dia. A part, els alumnes de 2n d'ESO preparen manualitats i activitats de vocabulari en anglès per als alumnes de primària.

   

Abril

Estar a l'Escola va fer que pogués gaudir d'una de les meves passions, el waterpolo, alhora que podia combinar-ho amb els estudis. Em va obrir portes per a seguir millorant i gaudir d'un ambient constructiu amb companys/es esportistes.

   

Maig

Estar a l'Escola va fer que pogués gaudir d'una de les meves passions, el waterpolo, alhora que podia combinar-ho amb els estudis. Em va obrir portes per a seguir millorant i gaudir d'un ambient constructiu amb companys/es esportistes.

   
   

Juny

Estar a l'Escola va fer que pogués gaudir d'una de les meves passions, el waterpolo, alhora que podia combinar-ho amb els estudis. Em va obrir portes per a seguir millorant i gaudir d'un ambient constructiu amb companys/es esportistes.

   
   
   
   

 

 

SORTIDES

El 2002 es va crear l'escola de triatló perquè els joves s'animin a practicar aquest esport, dur i atractiu a la vegada, que combina la cursa a peu, la natació i el ciclisme

El triatló com a esport es va començar a practicar al Club l’any 1986, quan alguns dels nostres esportistes van iniciar-se en el món del triatló, un esport realment nou a Catalunya en aquella època. L’any 2002 es va constituir la secció de triatló que des de l’any 1989 havia estat integrada a la secció d’Atletisme.

Amb aquesta escola s'ha creat un espai on els més joves poden aprendre i formar-se en una de les disciplines més completes que hi ha actualment. L'escola està oberta als nois i noies que vulguin entrenar un total de 12 a 14 hores setmanals en una combinació d'horaris de matí i tarda i que poden complementar acadèmicament amb el seu ingrés a l'Escola Santa Clara.

Així doncs, l'escola de triatló ho posa molt fàcil per practicar un dels esports més complets i variats; a la vegada que està oberta a tothom i que no imposa cap mena de limitació de nivell, ja que s'ha fet amb la voluntat d'ensenyar i formar els joves en la pràctica esportiva.

 

 

TALLERS I XERRADES

Organització de xerrades i tallers pedagògics pels alumnes i les famílies de l'escola

Vinculat al Pla d’Acció tutorial (PAT), es potencia el paper de la tutoria en la prevenció i mediació per a la resolució pacífica dels conflictes i en la millora de la convivència escolar i la igualtat d’oportunitats. Cada curs es planifiquen les activitats d’informació, prevenció i assessorament més adients segons les edats dels alumnes.

Organitzem xerrades i tallers participatius al voltant de temes com la sexualitat, la prevenció del consum de drogues, l'us de les xarxes socials, l'orientació acadèmica i professionat, etc.

 

 

VIATGE FI DE CURS

Un viatge de fi de curs és diversió assegurada, compartir idees i experiències que recordarem tota la vida

L'escola planteja un viatge organitzat pels alumnes de 4t ESO que finalitzen l'etapa educativa obligatòria. És un viatje pensat per gaudir dels companys i els amics de classe. Viatjar en grup millora la capacitat de treball en equip i la independència a l’hora de prendre decisions. Viatjar és una experiència molt gratificant i enriquidora i si es pot gaudir amb els companys, encara ho és més.

Al llarg dels diferents anys, els nostres alumnes han participat en viatges a Mallorca, Tenerife, País Basc, o París.

Per finançar aquest viatge, els alumnes de 4t ESO amb la col·laboració i participació activa de l'AFA de l'escola organitzen diferents esdeveniments al llarg del curs per recollir diners que els ajudin amb els finançament de les despeses: cantina setmanal, venda de castanyes i pastissos per la Castanyada, venda de llibres i roses per Sant Jordi...

 

Ens voleu conèixer?ContactarContacta amb nosaltres

Inici